Studenci UAM w Poznaniu z nową pracownią z klockami LEGO
Nauka z klocków LEGO na UAM, fot. mat. prasowe UAM

Studenci UAM w Poznaniu z nową pracownią z klockami LEGO

Przestrzeń do nauki, pracy i zabawy tzw. LEGO Education Innovation Studio stworzono na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. To jedyny taki projekt w całej Polsce!

Klocki LEGO mają pomóc m.in. studentom Wydziału Studiów Edukacyjnych. Studio powstało na Wydziale Matematyki i Informatyki UAM, zlokalizowanym w północnej części miasta – Morasku. To efekt współpracy z firmą Akces Edukacja, która przekazała uniwersytetowi zestawy klocków LEGO warte ponad 120 tys. zł.

LEGO Education Innovation Studio ma umożliwić naukę programowania i współpracę z innymi naukowcami z całego świata. Zestawy klocków wyposażone w wiele czujników mają być wykorzystywane, aby poznawać pojęcia nie tylko z matematyki, ale i fizyki. W przyszłości nauczyciele mają je wykorzystywać w pracy z dziećmi.

– Chcemy aby to była pracownia dostępna dla całego Uniwersytetu

– mówi Prorektor UAM ds. informatyzacji oraz współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym prof. Marek Nawrocki.

– Zależy nam także na bardzo dobrej współpracy z Wydziałem Studiów Edukacyjnych. Tam są kształceni nauczyciele, którzy podejmą pracę w przedszkolach i na poziomie edukacji wczesnoszkolnej. To ważne, aby poprzez zabawę, analizy związków pomiędzy elementami nauczyć dzieci ciekawych i interesujących rzeczy. Już na tym etapie myślimy o przyszłości, dobrych kandydatach na studia, pracownikach, którzy będą w stanie innowacyjnie myśleć, nie tylko w przedmiotach ścisłych ale także humanistycznych

– dodaje Prorektor prof. Marek Nawrocki.

Uruchomieniu LEIS na WMiI UAM towarzyszyła konferencja skierowana do entuzjastów angażującej edukacji, przede wszystkim dyrektorów i nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz nauczycieli przedmiotów ścisłych szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z systemem edukacyjnym LEGO Education oraz dowiedzieć się, dlaczego LEGO Education Innovation Studio może być odpowiedzią na potrzeby edukacyjne XXI wieku.

fot. mat. prasowe UAM