Każdy z nas doskonale wie, że zestawy i klocki LEGO do najtańszych nie należą. Kupno paru zestawów to spory wydatek i obciążenie dla portfela. O to, dlaczego klocki LEGO mają wysokie ceny, zapytał dziennikarz Business Insider Polska w rozmowie z Marjorie Lao, CFO LEGO Group. Co ona na to?
Uważam, że nasze produkty mają dobrą cenę, biorąc pod uwagę to, co otrzymują w zamian klienci. Mówię o najwyższej jakości, najwyższych standardach bezpieczeństwa i świetnym doświadczeniu zabawy.
Z klocków Lego można budować wciąż na nowo, więc tym samym zestawem można się bawić w nieskończoność, opowiadając coraz to nowe historie. Dlatego też jest to bardzo trwały produkt, który nasi klienci przekazują z pokolenia na pokolenie. Biorąc to wszystko pod uwagę, uważam, że cena naszych produktów jest dobra.
Jakość, trwałość i uniwersalność – to więc trzy główne cechy, na które zwraca uwagę Cheif Financial Officer. I to one w największej mierze wpływają na koszt klocków.
W minionym 2018 roku LEGO wypracowało ponad 21 mld zł przychodów. Duńska firma sprzedaje rocznie ponad 70 mld klocków w 130 krajach. Najintensywniej rozwija się w Chinach.